אם אינך רואה מייל זה אנא לחץ כאן
גליון מספר #12  לגליונות הקודמים
יום רביעי, ב סיוון תשפ"ב,1 ביוני 2022
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///rye-8762_1920.jpg
http://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268//%5C%D7%90%D7%9C%D7%9E%D7%A0%D7%98%D7%99%D7%9D%20(%D7%9C%D7%90%20%D7%9C%D7%9E%D7%97%D7%95%D7%A7)/%5Clogo_white.png
http://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268//%5C%D7%90%D7%9C%D7%9E%D7%A0%D7%98%D7%99%D7%9D%20(%D7%9C%D7%90%20%D7%9C%D7%9E%D7%97%D7%95%D7%A7)/%5Cheader.png

 דבר מנהלת הרשות לתכנון 
 

שלום לכולם,

ערב שבועות ושמחים להוציא לאור את ידיעון הרשות לתכנון מס' 12.
הפעם כמה ביכורים בידיעון:
 

בימים אלה אנו מוציאים לפרסום את נהלי התמיכה של התכנית לפיתוח המרחב הכפרי לשנים 2022 - 2023.
התכנית מציגה הפעם דגשים מיוחדים על שיתופי פעולה אזוריים ובמיוחד שותפות בין עיר וכפר, בין מועצה אזורית לרשות מקומית עירונית. התכנית החדשה תופעל על ידי האגף לפיתוח המרחב הכפרי.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר הינו המשרד הממשלתי האחראי לפיתוח הכפר בישראל, וזאת בצד האחריות לחקלאות ישראל.

המושג "פיתוח הכפר" מבטא את מעורבות המשרד בתכנון ופיתוח ההתיישבות הכפרית, במטרה לקדם את החקלאות בישראל, הן באופן ישיר, הן באמצעות קידום הכלכלה במרחב הכפרי כהשלמה לעיסוק בחקלאות ובהרמוניה עמה, והן באמצעות הכשרת הלבבות בציבור הכללי לאהבת החקלאות והמרחב הכפרי והבנת חשיבותם למשק ולמדינה.
התכנית לפיתוח המרחב הכפרי מנוהלת תחת הרשות לתכנון במשרד - הרשות לתכנון פועלת על מנת לפתח את המרחב הכפרי בישראל ולסייע בביסוסו הכלכלי, מתוך ראיה שזהו תנאי הכרחי לקיומה של החקלאות הישראלית. המדיניות היא לתמוך בתכנון והקמה של תשתיות ומנועי צמיחה כלכליים, שייצרו בסיס כלכלי איתן שיאפשר לשלטון המקומי וליישובים להמשיך ולצמוח באופן עצמאי, לגוון את מקורות התעסוקה של תושבי המרחב הכפרי ולשפר את רווחתם הכוללת, תוך שמירה על משאבי הטבע והסביבה ופיתוח קשרי גומלין בריאים בין הכפר לעיר. 
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///img-20220524-wa0014.jpg
 

עדכונים על הנעשה בעולם דו השימוש המשלב בין ייצור אנרגיה מתחדשת ופעילות חקלאית: 
יעדי ייצור האנרגיה המתחדשת לשנת 2030 נקבעו בהחלטת ממשלה אשר מכוחה הוקם צוות בין משרדי לקידום התחום של דו השימוש האגרו וולטאי. הצוות שבראשו עמדתי כנציגת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, גיבש את הצעדים הראשונים לקידום הנושא. האתגר המרכזי הינו להגיע לשילוב ראוי המבטא תפוקה חקלאית מיטבית יחד עם תרומה משמעותית ליעדים שנקבעו לאנרגיה המתחדשת. בפברואר התקיים כנס שיזם המשרד בדובאי בתערוכת האקספו, ובו הצגתי את המדיניות המתגבשת.
 

אסטרטגיה וחדשנות במרחב הכפרי:
בימים אלה אנו משלימים את ריכוז הממצאים עד כה לקראת התנעה מחדש של תהליך אסטרטגי סביב שלושה מנועי צמיחה: התחדשות הישוב הכפרי, צמיחה כלכלית ושיתופי פעולה במרחב.

 

האגף לפיתוח המרחב הכפרי מציג הפעם שלל פרויקטים שהגיעו לסיומם וגם על מקום מיוחד בו ביקרנו - מוזיאון "מורשת צאן ברזל" בקיבוץ צאלים.

חג שבועות שמח וקריאה מהנה!

https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///4b411cd3283d42df86d366bd3912f604.png
ד"ר רותי פרום אריכא 
מנהלת הרשות לתכנון




https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///dubai_dubai_banner_expo_dubai.png

ב- 20-22 בפברואר, 2022 התקיים כנס החדשנות הישראלית "AgrIsrael – The Land of Knowledge and Innovation"
במהלך שבוע המזון והחקלאות שהתקיים בתערוכת אקספו דובאי 2022.
הכנס, התקיים בחסות שר החקלאות ופיתוח הכפר, מר עודד פורר, ומנכ"לית המשרד נעמה קאופמן-פס' בשיתוף מכון וולקני וארגון Start-Up Nation Central.

הכנס התמקד, בין השאר, בהתמודדות עם משבר המזון העולמי, משבר האקלים וההתחממות הגלובלית. בכנס הוצגו גישות מחקריות חדשניות ופיתוחים טכנולוגיים מתקדמים בתחומי החקלאות והסביבה.

מדינת ישראל מהווה בשנים האחרונות מוקד לפיתוחים חדשניים ופורצי דרך בתחומים חשובים אלה ומטרת הכנס הייתה להציג את יכולותיה של ישראל במחקר, בתעשייה, בחדשנות וביזמות וזאת במגמה לקדם חיבורים ושיתופי פעולה אזוריים ובינלאומיים.

לאירוע הוזמנו אנשי מקצוע מובילים ממגוון מדינות העוסקים בתחומי החקלאות והמזון, ראשי מוסדות מחקר, נציגי חברות, קרנות, קובעי מדיניות ועוד.

גם אני הוזמנתי לכנס להרצות בנושא: "דו שימוש של ייצור מזון ואנרגיה מתחדשת".
שילוב של חקלאות וייצור אנרגיה בעזרת השמש, גידולים חקלאיים וייצור אנרגיה סולרית בישראל  אפשרי בזכות השמש.

https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///%D7%97%D7%91%D7%99%D7%9C%D7%AA%20%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%94%20%D7%9E%D7%A1%203%20%D7%9E%D7%A1%D7%9E%D7%9A%20%D7%9E%D7%AA%D7%9B%D7%9C%D7%9C%20%D7%9C%D7%94%D7%AA%D7%A0%D7%A2%D7%AA.png
אסטרטגיה וחדשנות - המרחב הכפרי בישראל 

המרחב הכפרי בישראל, הינו השטח הנכלל בתחומן של המועצות האזוריות ושל המועצות המקומיות המונות עד 5,000 תושבים וכן שטחים פתוחים או חקלאיים שבשטח שיפוט עירוני, המצויים ברצף המרחב הכפרי. המרחב הכפרי, נמצא ברובו המכריע בתחום שיפוטן של 54 מועצות אזוריות, המתפרסות על כ-85% משטחה של ישראל. מרבית השטח הינו חקלאי ורוב היישובים בהן הינם יישובים כפריים, אך שיעור האוכלוסייה בהן נמוך יחסית ליישובים העירוניים. המרחב הכפרי מונה כיום כ 1,000 יישובים כפריים וכולל כ-1 מיליון תושבים המהווים כ 11% מכלל תושבי ישראל. על רקע הגידול המשמעתי הצפוי בכלל אוכלוסיית ישראל בעשר השנים הקרובות, במידה והמדיניות הקיימת לא תשתנה, חלקה של האוכלוסייה הכפרית באוכלוסייה ילך ויקטן משמעותית, למרות הגידול היחסי בין השנים ומאזן ההגירה החיובי.

ההתיישבות הכפרית פרוסה לאורך מישור החוף והגליל ואילו הנגב דליל יותר בישובים. עם זאת, צמיחת הישובים הכפריים בעשור האחרון מתרכזת בעיקר באותם מרחבי צמיחה שניתן לזהות בהם צמיחה עירונית, כלומר אזורי הביקוש ואזורים בטווח יוממות ממרכזים מטרופוליניים.

שינויים רבים שחלו לאורך השנים מחייבים חשיבה מחדש, אסטרטגית, על אופיו וצביונו של המרחב הכפרי. לאור זאת, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, באמצעות הרשות לתכנון, מעצבים חזון מעודכן המוסיף למרכיבים הקודמים גם את הצורך בהגדלת האוכלוסייה והתחדשותה, גיוון הבסיס הכלכלי וחיזוק התשתית הפיסית והארגונית של היישובים השונים במרחב הכפרי. 

בימים אלה אנו מכינים את סיכום הממצאים והתובנות שעלו בתהליך שהתקיים בין השנים 2020-2021. מקורות ונתונים, עמדות והתייחסויות נאספו בקרב בעלי העניין במרחב הכפרי: ראשי מועצות, הנהלת המשרד ובכירים ממשרדים אחרים, נציגי אקדמיה, ועם הציבור, באמצעות: ראיונות, מסמכים, קבוצות מיקוד, שולחנות עגולים וסקרי שיתוף ציבור.

המתודולוגיה מבוססת על ניתוח תוכן בשיטת מחקר איכותני ובמסגרתה נסקרו דפוסים, קשרים או הבדלים בטקסטים הנבחנים.
היישוב הכפרי בישראל, הינו מודל חשוב במורשת הלאומית של ישראל, יחד עם היותו צורת חיים המבוססת על אידיאל ההתיישבות ופיתוח הסביבה. לאורך השנים, המרחב הכפרי שיקף זיקה חזקה לחקלאות, קהילתיות, שמירה על המרחב הפתוח ושימור ערכים תרבותיים.בישראל, 

שלושה תחומים נבחרו כאמור למיקוד האסטרטגיה לפיתוח הכפר: פיתוח כלכלי, התחדשות כפרית, שיתופי פעולה והם עומדים במרכז התוכנית האסטרטגית למרחב הכפרי:
1. התחדשות כפרית
2. צמיחה כלכלית
3. שיתופי פעולה

שלושת מנועי הצמיחה הללו מחייבים דיון רחב בפערים המרכזיים והאתגרים שבמוקד וביניהם: התחרות על השימוש במשאב הקרקע, האיזון הנדרש בין הצורך לפיתוח לבין הרצון לשימור צביונו הייחודי של המרחב הכפרי וכן תהליכי מקרו (כגון שינויים דמוגרפיים) שמייצרים מתח מובנה בין העיר לכפר ותהליכים אחרים שדווקא יכולים להצביע על פוטנציאל הקישוריות בין העיר והכפר.

תמונת העתיד מורכבת מפסיפס הכולל את המרחב הכפרי, כמרחב, הטרוגני, המשמר אקוסיסטם אקולוגי, חקלאות, איכות חיים וקהילתיות לצד יחסי גומלין עם הערים בסביבתו.

בכל אחת מהתמות נפרט את הממצאים בהתאם למתודולוגיה שהוגדרה ונחלקה לשלושה חלקים: הגדרת מצב קיים, מיקוד בפערים ושרטוט תמונת העתיד. בתהליך הניתוח, התמקדנו בתוכן המשותף, בתובנות ובנרטיבים שבעינינו משקפים בצורה הטובה ביותר את כלל החומר שנסקר.

במרחב הכפרי קיימים נכסים מקומיים, יתרונות ייחודיים ועוגנים חשובים שלא קיימים במרחב האורבני. יש להתמקד בעוגנים אלה, כבסיס לצמיחה כלכלית וכמוקד מושך השקעות ומשאבים.

בשנים האחרונות מתרחשות תמורות משמעותיות במרחב הכפרי שלא באות לידי ביטוי במדיניות הממשלתית. אחת התמורות הינה תהליכי שינוי שבהם המסגרות ההתיישבותיות כבר אינן מתבססות בהכרח על תעסוקה ופרנסה מענפי החקלאות ותעסוקה חקלאית. לכן, נדרשת חשיבה מחדש על מנועי הצמיחה במרחב הכפרי שיאפשרו גם לחקלאות להמשיך ולהוות פקטור משמעותי, יחד עם פיתוח מנועי צמיחה חדשים, שיאפשרו להקנות למרחב הכפרי בידול ולייצר ערך לבעלי העניין שלו.


https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///08eae039c3604e8186d868a8c67df8a2.jpg

 
חוות הצלת בעלי חיים - סיור משרד החקלאות ופיתוח הכפר ורשות מקרקעי ישראל
רענן אמויאל, מנהל אגף תכנון
 

בישראל קיימים מספר חוות הצלה לבעלי חיים. מדובר בחוות אשר אוספות ומצילות בעלי חיים נטושים, מוזנחים, בעלי מומים או כאלה שעברו התעללות. בשנים האחרונות עלה הצורך להסדיר את פעולתם של חוות אלה הממוקמים על קרקע חקלאית. החוות נדרשות להסדרה בהיבטים שונים ובכלל זה בהיבט התכנוני, בהיבט הקנייני, במסגרת חוק ההתיישבות ועוד. 

הסיור נועד לחשוף את פעולתם המיוחדת והחשובה של חוות אלה, לעמוד על בעיותיהם ולבחון את הנדרש לשם הסדרתם. 

הסיור התקיים בעקבות פנייתן של חוות ההצלה באמצעות לשכת עורכי הדין. בסיור השתתפו נציגי רשות מקרקעי ישראל ומשרד החקלאות ופיתוח הכפר (הרשות לתכנון, מחוז המשרד והממונה על צער בעלי חיים) ולשכת עורכי הדין.

בסיור ביקרנו בחוות הבאות:

חוות "קרן אור" – חווה הממוקמת בקרקע חקלאית בצמידות לבית ברל. חוות קרן אור נוסדה ע״י קרן אור סלומון, מתוך חזון לסייע לבעלי חיים ובני אדם כאחד, מתוך הבנה כי אנשים העוסקים בשיקום בעלי חיים, זוכים בעצמם לשיקום וטיפול רגשי. החווה קולטת בעלי חיים חולים, פגועים, מוזנחים ובעלי מומים. עיקר החיות בחווה הינם חיות משק אולם החווה קולטת בעלי חיים מהטבע.
בחווה משולבים אנשים בעלי צרכים מיוחדים וכאלו שעוברים הליך שיקומי. בתהליך נעשה שיקום הדדי של חיות ובני אדם. התהליך ממשיך ברוח מגמה עולמית של "רווחה אחת" (one welfare""). 

https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///%D7%97%D7%95%D7%95%D7%AA%20%D7%A7%D7%A8%D7%9F%20%D7%90%D7%95%D7%A8.jpg
מלבד בעלי החיים, מגיעים לחווה כ 60 מתנדבים בכל שבוע, אשר נותנים מעצמם למען הדיירים הטהורים, מלמדים אותם 
לסמוך שוב על בני אדם ומספקים להם טיפול רפואי, מזון ולא פחות חשוב הרבה אהבה וחמלה. בחווה יש כ-400 בעלי חיים. החווה מוכרת כמקלט מוגן והיא עמותה רשומה.

 


חוות "החופש" – היא מקלט שיקומי לבעלי חיים שניצלו מתעשיות המזון ומרכז לימודי לחמלה ונוסדה במטרה לחולל שינוי חינוכי וחברתי ביחס של ילדים, בני נוער ומבוגרים לבעלי החיים ולסוגיית הקיימות והצורך בשמירה על הסביבה למען החברה הישראלית כולה.

החווה, אשר הינה מלכ"ר, פועלת במושב עולש כמקלט שיקום והצלה למעל 250 בעלי חיים. חוות החופש מפעילה תכניות חינוכיות, הכוללות למידה, סיורים מודרכים והתנסויות לכ-6,000 איש בשנה, מחציתם ילדים ובני נוער, מכל רבדי החברה הישראלית.

https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///%D7%97%D7%95%D7%95%D7%AA%20%D7%94%D7%97%D7%95%D7%A4%D7%A9.jpg
באמצעות המגע עם בעלי החיים המתגוררים בחוות החופש והטיפול בהם, זוכים המבקרים בני כל הגילאים, להכיר לראשונה בחייהם פרות, חזירים, כבשים, עזים, תרנגולות, ברווזים ועוד באופן בלתי אמצעי, מחבר ומקרב, כאשר לכל בעל חיים יש שם, זהות ורצונות נפרדים.
 

חוות "להתחיל מחדש" – חווה שהינה מקלט שיקומי לבעלי חיים הממוקמת בשטחים החקלאיים של מושב חירות. החווה המאוגדת כעמותה מיועדת לסייע, לחלץ ולשקם בעלי חיים,  בעיקר אלה שעברו התעללות או הזנחה. העמודה מיועדת לסייע בחינוך באמצעות הקרבה והטיפול בחיות. בחוה אשר מוכרת כמקלט מוגן ע"י משרד החקלאות, יש כיום כ-800 בעלי חיים ברובם חמורים וסוסים.

העמותה פועלת בשיתוף פעולה עם "מרכז חירות", חל"צ שנוסד ע"י אורלי וילנאי וניצן מייזלס. מטרות החל"צ הן חינוך והסברה לכל המגזרים לחמלה ואהבת בעלי חיים, פעילויות חינוכיות לבתי ספר וגני ילדים, שיקום הדדי של אוכלוסיות מיוחדות ונוער בסיכון וחינוך ל קבלת האחר. 

https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///%D7%97%D7%95%D7%95%D7%AA%20%D7%9C%D7%94%D7%AA%D7%97%D7%99%D7%9C%20%D7%9E%D7%97%D7%93%D7%A9.jpg
אחת ממטרות העל היא מניעה מבעוד מועד של מקרי התעללויות, אשר מתבצעים לא אחת גם על ידי ילדים או נוער, ולפעול למען חברה בריאה וסובלנית יותר גם כלפי בעלי החיים, וגם כלפי בני האדם.


 
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%99%D7%A4%20%D7%A4%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%97%20%D7%94%D7%9E%D7%A8%D7%97%D7%91%20%D7%94%D7%9B%D7%A4%D7%A8%D7%99.png
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///60d63e0ea4684d0f985ab67ab7fc4467.png
פיתוח המרחב הכפרי

 
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///img_20191105_110408.jpg
שיפור חזות הישוב צוקים | מחוז הנגב | מועצה אזורית ערבה תיכונה

היישוב צוקים מונה כ-100 משפחות ונמצא במגמת התפתחות וצמיחה כולל משפחות רבות הממתינות לבנות בו את ביתם עם השלמת התשתיות הנדרשות. הפרויקט כולל בין השאר הסדרת שבילי הליכה ומדרכות, פינות מוצלות לשהייה ומנוחה, הסדרת תשתיות מים, ביוב, תאורה וכו'. 

פעולות שיפוץ וטיפוח לב הישוב, במרחב שהוא נטוש ומוזנח נועד לשפר ולטפח את מרחב היישוב, להבטיח פעילות וחיי קהילה תקינים, לעודד את הפעילות היזמית והיוצרת בו וכן לעודד את התיירות והביקור ביישוב.

הפרויקט אושר לתמיכה במימון שהוקצה מתכנית פיתוח הכפר.
עלות הפרויקט : 5,450,400  ₪, היקף התמיכה : 500,000 ₪. 
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///d9220102dca646cfa2a878455e56fa76.jpg
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///img_20191105_105332.jpg
 

 גן משחקים שדה נחמיה | מחוז גליל גולן | מועצה אזורית גליל עליון
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///img_20220113_113352.jpg

קיבוץ שדה נחמיה הוסיף הרחבה גדולה בת 150 יחידות, כאשר טרם ההרחבה היו כ-120 בתי אב ובסה"כ מתגוררים בישוב כ-1100 איש. בהרחבה בוצע שצ"פ אשר טרם הושלם באופן מודולרי כאשר בשלב ראשון בוצעו הפיתוח והגינון ולא בוצעו גני השעשועים.

מרבית המשפחות בישוב הינן משפחות צעירות עם ילדים והחשיבות של גני שעשועים הינה רבה.
גן המשחקים בעל המתקנים היחודיים מהווה מקום מרכזי להתכנסות של התושבים והילדים במקום.

הפרויקט אושר לתמיכה במימון שהוקצה מתכנית פיתוח הכפר.
עלות הפרויקט : 507,857 ₪, היקף התמיכה : 300,000 ₪. 
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///0899d3b17cbc44ab992c68b603898f3a.jpg
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///img_20220113_113326.jpg

פיתוח כביש גישה ליישוב קרית ארבע ולמערכת המכפלה
מחוז הנגב | מועצה מקומית קרית ארבע
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///1dc68c7313cd48c3830193d5d1a55b8b.png
פרויקט פיתוח השדרה המרכזית של קרית ארבע, המהווה את כביש הכניסה ליישוב והדרך הראשית למערת המכפלה. במסגרת הפרויקט ישודרג הכביש ויבוצע פיתוח נופי.

התיישבות וקהילה - טיפוח מרכז היישוב ישפיע על זיקת התושבים ליישובם ויעצים את הקהילה הקיימת.
שדרוג הגישה ליישוב יסייעו לביסוס הצמיחה הדמוגרפית ומידת האטרקטיביות של היישוב.

תיירות - פיתוח הכניסה ליישוב ושדרוג התשתיות בדרך הראשית למוקד התיירותי המשמעותי שבסמוך יחזקו משיכת 
מבקרים ומטיילים באזור ויאפשרו את הגברת הפעילות התיירותית באזור.

הפרויקט אושר לתמיכה במימון שהוקצה בהחלטת ממשלה 358.
עלות הפרויקט : 1,883,270 ₪, היקף התמיכה :1,500,000 ₪.
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///64bbc6a18db84331ac24ced21fa01998.png
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///b50cdf8ad5b340159d8e3cea4c9da23f.jpg
 

סקייטפארק בורד יריחו 
מחוז עמקים | מועצה אזורית מגילות ים המלח
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///%D7%95%D7%A8%D7%93%203.png
מושב ורד יריחו שוכן באזור צפון ים המלח ומשתייך למועצה אזורית מגילות ים המלח. ורד יריחו מוגדר כמושב שיתופי ומונה כ-90 משפחות.

מטרת הפרויקט היא פיתוח סקייטפארק, וחידוש מתקני ספורט במושב ורד יריחו. שיקום תשתיות ביישובים כפריים, חידוש ושדרוג תשתיות ספורט וספורט אקסטרים עבור קהילת היישוב ההולכת וגדלה פיתוח גני משחקים ומתקני ספורט המהווים משפרי איכות חיים ומתמרצי קליטה ביישובים יצירת תנאים לקיומה של התיישבות כפרית בת קיימא לכל מגוון צורותיה, לצמיחה  דמוגרפית וכלכלית ובאופן שיבטיח קיום שירותים ברמה סבירה, חברה רב דורית 
וכלכלה יציבה ומגוונת.

הפרויקט אושר לתמיכה במימון שהוקצה מתכנית פיתוח הכפר.
עלות הפרויקט: 383,232 ₪, היקף התמיכה: 300,000 ₪. 
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///4724f8effdaf4212aae1bf73fc1ff311.png
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///%D7%95%D7%A8%D7%93.png
 

גן משחקים בית הלל 
| מחוז גליל גולן | מועצה אזורית מבואות החרמון
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///%D7%94%D7%9C%D7%9C1.png
מועצת מבואות החרמון ממוקמת באצבע  הגליל מעמק החולה ועד לצפון הכנרת ומונה 13 ישובים. היישובים בעשור 
האחרון נמצאים בצמיחה דמוגרפית במסגרת ההרחבות וקליטת בנים ותושבי חוץ. מטרת הקמת גן המשחקים הינו 
לנסות ולתת מענה לפעילויות לשעות הפנאי המותאם לכלל הגילאים. הפרויקט כולל עבודות פיתוח כולל 
מצעים, משטחי בטיחות ומתקני משחק יחודייים ואתגריים. 

תרומת הפרויקט הינה במתן מענה לפעילויות האוכלוסיה מהגיל הרך ועד לגילאים הבוגרים במילוי שעות הפנאי.

הפרויקט אושר לתמיכה במימון שהוקצה מתכנית פיתוח הכפר.
עלות הפרויקט: 300,000 ₪, היקף התמיכה: 240,000 ₪.
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///%D7%94%D7%9C%D7%9C3.png
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///%D7%94%D7%9C%D7%9C2.png

שיקום ושימור שטחים פתוחים בנחל ברקאי |
מחוז נגב | מועצה אזורית יואב

נחל ברקאי הוא אחד מיובליו העיקריים של נחל לכיש ואורכו כ- 15 ק"מ. ברוב ימיות השנה הנחל אכזב אך בתקופות
ברוכות גשם קיימת זרימה במקום. המועצה בשיתוף רשות הניקוז פועלת להכנת תוכנית לשיקום הנחל הכוללת
הסדרת התוואי והסדרה נופית של גדותיו.

תכולת הפרויקט כוללת יצירת שביל אופניים לאורך תוואי הנחל והפיכתו לנתיב רכיבה אלטרנטיבי אשר יקשר בין הישובים הסמוכים ואזורי פנאי לשימוש הקהל הרחב. זאת תוך השתלבות בתוכנית שיקום הנחל וביעדי ביקור סמוכים (כגון יער חרובית).

הפרויקט אושר לתמיכה במימון שהוקצה מתכנית פיתוח הכפר.
עלות הפרויקט: 3,535,125 ₪, היקף התמיכה: 500,000 ₪.
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///%D7%91%D7%A8%D7%A7%D7%90%D7%992.png
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///%D7%91%D7%A8%D7%A7%D7%90%D7%991.png

גן משחקים בלפוריה |
מחוז עמקים | מועצה אזורית עמק יזרעאל
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///6bbb2776c57541269aee0eba91b98a85.png

מושב בלפוריה הוקם בשנת 1922, בשנים האחרונות ישנו גידול באוכלוסיית המושב. במהלך שנת 2017 ותחילת 2018
נבנתה הרחבה במושב ונוספו 21  משפחות צעירות. בנוסף בשנים האחרונות ישנה חזרה ובנייה מסיבית במושב של בני המושב בנחלות ההורים ואף מתוכננת הרחבת בנים נוספת. 

במושב גן משחקים אחד אשר אינו עומד  בתקנים ואינו אטרקטיבי לילדי המושב והוריהם ואינו מתאים לכמות הילדים 
שהצטרפה בשנים האחרונות.

הגן החדש מהווה מקום מרכזי למפגש  והנאה למשפחות הצעירות וילדיהם. 
הפרויקט כלל הקמת מתקני משחק  חדשים, טיפוח הצמחייה, התקנת תאורה והקמת פינות ישיבה ואלמנטים נופיים  ועיצוביים.


הפרויקט אושר לתמיכה במימון שהוקצה מתכנית פיתוח הכפר.
עלות הפרויקט: 190,000 ₪, היקף התמיכה: 152,000 ₪.
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///%D7%91%D7%9C%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%94%202.png
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///dc4c3bccf9b748d79d88592a624f9edf.png
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///noun-explain-museum-3115973.png
סיור פרידה מחברינו היקרים חיים ואפרת
 


במרץ האחרון ביקרנו במוזיאון "מורשת צאן ברזל" בקיבוץ צאלים לכבוד פרישתם לגמלאות של חברינו חיים ואפרת.

המוזיאון מציג את אוסף קריצ'מר - אוסף עשיר מעיזבונו של בית המלאכה לסמלים ולמדליות שהקים שמואל קרצ'מר בירושלים, לאחר שעלה ארצה בשנת 1933 עם משפחתו. האוסף מציג עשרות אלפי מדליות וסמלים, מוטיבים ציוניים, פריטי מתכת, כסף וזהב, מזוזות ופריטי יודאיקה, חותמות, הטבעות ומדליות – אוסף נדיר ועצום שמספר את תולדותיה של המדינה מימי המנדט. 
באוסף אפשר למצוא התכתבויות, הזמנות ושלבים בייצור של סמל המדינה הראשון, סמל צה"ל, שלטי משרדי הממשלה וסמליהם, השגרירויות, סמלי המשטרה, מכבי האש, הרכבת, הדואר, הרכבת, וכל מוסד ורשות, מימי המנדט וראשית המדינה ועד לשנות האלפיים.
https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///49650798_764526937235955_4770414265792200704_n.jpg
בועז קרצ'מר - נכדו של שמואל קרצ'מר ז"ל מעביר את ההדרכה במוזיאון, מספר את סיפורו המשפחתי, המשולב בפרקי המורשת הציונית והלאומית לאורך השנים. המוזיאון מוכר כאתר מורשת לאומית.

https://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268///e47d7e539f614362922c0bb6a2cd0eaf.jpg

לפרטים נוספים:
בועז קריצ'מר
מספר טלפון: 0523-575324
דוא"ל: boaz@zeelim.co.il
http://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268//%5C%D7%90%D7%9C%D7%9E%D7%A0%D7%98%D7%99%D7%9D%20(%D7%9C%D7%90%20%D7%9C%D7%9E%D7%97%D7%95%D7%A7)/%5Cbulb.png

צור יצחק לא תאוחד עם כוכב יאיר-צור יגאל: שטחי המטעים לא יועברו מדרום השרון
הוועדה הגיאוגרפית מרכז העבירה ביום חמישי 7.4.22 את המלצותיה למנכ"ל משרד הפנים ולפיהן היא דוחה את הבקשה שראשיתה בשנת 2014, לאיחוד צור יצחק עם כוכב יאיר-צור יגאל והותרת הועד המקומי צור יצחק בדרום השרון. 
בנוסף, המליצה הוועדה לדחות את בקשת משרד השיכון להעברת שטחי מטעים של כ 200 דונם לצורך הרחבת היישוב, מן הטעם שהתוכנית שהוצגה על ידי משרד השיכון אינה בשלה. במסגרת הדיונים דרשה המועצה את העברת השטח המיועד לפיתוח אל תחומה טרם קידום התוכנית.

הוועדה הגאוגרפית מרכז אשר הוקמה בחודש מאי 2017, דנה בסוגיות מגוונות ובכלל זה שינוי גבולות בין רשויות מקומיות, חלוקת הכנסות, שינוי מעמד מוניציפאלי, הקמת איגוד ערים מסוג אשכול רשויות מקומיות, איחוד רשויות מקומיות או פירוקן ותיקון אי-התאמות גבול.

http://www.pulseem.co.il/Pulseem/ClientImages/8268//%5C%D7%90%D7%9C%D7%9E%D7%A0%D7%98%D7%99%D7%9D%20(%D7%9C%D7%90%20%D7%9C%D7%9E%D7%97%D7%95%D7%A7)/%5Cnews-pic.jpg
0
 Advanced issues found
מוזמנים להוסיף, להעיר, להתייחס:
דנה קוטלר ימהרן DanaKo@moag.gov.il
משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הרשות לתכנון
הקריה החקלאית, דרך המכבים ראשון-לציון, ת.ד. 30 בית-דגן | טל: 03-9485572 / 03-9485949
הודעה זו נשלחה ל- על ידי danako@moag.gov.il
על מנת להסיר עצמך מרשימת תפוצה זו לחץ כאן
גם דיוור זה נשלח על ידי פולסים
Preview Campaign