לקוחות יקרים,הרינו להביא אליכם את החלטת כב' ביהמ"ש המחוזי מחודש מרץ 2025, המהווה תזכורת וחידוד לנקיטת מדיניות זהירה וקפדנית בכל הנוגע לקבלת הסכמת לקוחות לשליחת דיוורים. ביום 5.3.2025 כב' ביהמ"ש המחוזי בלוד דחה בקשה לאישור תביעה כתובענה ייצוגית, נגד לקוחות המשרד, אשר עסקה בטענה להפרת סעיף 30א' לחוק התקשורת (חוק הספאם), בכך שנשלחו למבקש דברי פרסומת ללא מתן הסכמתו לכך. בית המשפט קבע כי טענת המבקש שלפיה המשיבות רכשו רשימות תפוצה וזייפו טפסי הסכמה - לא הוכחה. בכל הנוגע לעניין הסכמתו של המבקש, נותרה אי-בהירות ואין תשתית מספקת לקבוע, או אף להניח, כי קיימת קבוצה של נמענים שלא נתנו הסכמה לקבלת דיוור, ושהפרסומות של המשיבה נכפו עליהם.
לקוחות יקרים,
הרינו להביא אליכם את החלטת כב' ביהמ"ש המחוזי מחודש מרץ 2025, המהווה תזכורת וחידוד לנקיטת מדיניות זהירה וקפדנית בכל הנוגע לקבלת הסכמת לקוחות לשליחת דיוורים.
ביום 5.3.2025 כב' ביהמ"ש המחוזי בלוד דחה בקשה לאישור תביעה כתובענה ייצוגית, נגד לקוחות המשרד, אשר עסקה בטענה להפרת סעיף 30א' לחוק התקשורת (חוק הספאם), בכך שנשלחו למבקש דברי פרסומת ללא מתן הסכמתו לכך. בית המשפט קבע כי טענת המבקש שלפיה המשיבות רכשו רשימות תפוצה וזייפו טפסי הסכמה - לא הוכחה. בכל הנוגע לעניין הסכמתו של המבקש, נותרה אי-בהירות ואין תשתית מספקת לקבוע, או אף להניח, כי קיימת קבוצה של נמענים שלא נתנו הסכמה לקבלת דיוור, ושהפרסומות של המשיבה נכפו עליהם.
|
|
|
לאור המפורט בפסה"ד, נבקש לתת מס' דגשים ותזכורות על מנת להימנע מתביעות משפטיות בנוגע להפרת חוק הספאם:
• אנו ממליצים לכם לנקוט במדיניות זהירה וקפדנית בקבלת הסכמת לקוחות לשליחת דברי פרסומת, קרי מסרים המופצים באופן מסחרי, אשר מטרתם לעודד רכישת מוצר או שירות או לעודד הוצאת כספים בדרך אחרת; כך, בכל עת בו מוסר אליכם הלקוח את פרטי ההתקשרות עימו, ואתם מבקשים לעשות בהם שימוש לשליחת דיוורים, יש לקבל הסכמה מפורשת ומתועדת בכתב לשליחת דיוורים, ולא להסתמך על תנאי שימוש או הסכמה קודמת (למשל – בעת מילוי פרטים בדפי נחיתה, בעת מילוי פרטים בטופס "צור קשר").
• חשוב מאוד, ששליחת דברי הפרסומת תתבצע בצורה יסודית וזהירה, תוך תיעוד מלא של "דף הלוגים" המאשר את מתן ההסכמה וביצוע ביקורות שוטפות של רשימת הדיוור. אנו ממליצים לכם לוודא עם החברות שמסייעות לכם בשליחת דברי הפרסומת, כי "ביום פקודה", הן תידענה לספק לכם את מלוא האסמכתאות למתן ההסכמה, באמצעות "דף לוגים" מסודר ואותנטי ובאמצעות מתן תצהיר של גורם מוסמך. ראיות אלו יסייעו לכם להצביע על קיומה של מדיניות שליחת דיוורים זהירה, אשר עומדת בתנאי החוק ויסכלו טענה לאי הסכמה או זיוף של אי הסכמה, כפי שהיה במקרה הנדון.
• כמובן שיש גם להקפיד שכל דברי הפרסומת יעמדו ביתר תנאי החוק, לרבות מתן אפשרות הסרה בדרך בה נשלח המייל, ציון המילה "פרסומת", ציון שם השולח ועוד. |
|
|
|
הודעה זו נשלחה ל- על ידי updates@firon.co.il |
על מנת להסיר את עצמכם מרשימת תפוצה זו לחצו כאן |
על מנת להדפיס דף זה לחצו כאן |
לעדכון פרטים לחצו כאן |