אם אינך רואה מייל זה אנא לחץ כאן
 בס"ד


איגוד הביטקוין הישראלי - ניוזלטר ינואר 2022

שלום וברכה,


פברואר היה חודש פעיל, האיגוד שלח מכתב תגובה לטיוטת עידכון נב"ת 411, עלו לאוויר פרקים חדשים של הפודקאסט שלנו "אנשי הביטקוין", המשכנו לעבוד במרץ רב על הקמת פורום החברות של האיגוד ולפנינו כנס רגולציה משמעותי שיתקיים בחודש הבא.


מכתב תגובת איגוד הביטקוין הישראלי לעדכון הוראת נב"ת 411 - מטבעות דיגיטליים

טיוטת הנב"ת מציגה שינוי גישה של בנק ישראל בנושא המטבעות הדיגיטליים, והכרה בכך שעל הבנקים לספק שירותים בנקאיים גם כאשר מקור כסף הפיאט הוא בפעילות במטבעות קריפטוגרפים. היא מהווה הוראה ישירה לבנקים, שלא יוכלו עוד לסרב באופן גורף לפעולות בתחום. זהו צעד חשוב מאוד.

אבל ויש אבל גדול - האיגוד מביע חשש מההוראות המוצעות בטיוטה. קיימת בעיית ניסוח - אין הוראות ספציפיות מספיק כדי להורות לבנקים לשחרר את החסימה שהם מציבים בכל הקשור לפעילות במטבעות קריפטוגרפים בישראל. חסימה אשר פוגעת קשות במשק הישראלי וגורמת לעסקים לשקול האם יש להם כדאיות לפעול בישראל (ובכך גם לספק מקומות עבודה, קידמה וכן הכנסות גבוהות מאוד למדינה כתוצאה מהמיסוי), או לשקול לפעול מעבר לים. לא ברור מספיק האם טיוטה זו תוביל להקלות ותאפשר פעילות ראויה בתחום בישראל, כמו שקורה בעולם או שרק תוביל להקלה שתהיה כמעט ובלתי מורגשת.

המכתב נשלח למפקח על הבנקים - מר יאיר אבידן, עם העתקים לד"ר משה ברקת - ראש רשות שוק ההון והמפקח על שירותים פיננסיים מוסדרים, לד"ר שלומית ווגמן-רטנר - ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ולעו"ד מיכל כהן, הממונה על התחרות.

להרחבה, ניתן לקרוא באתר איגוד הביטקוין הישראלי.

לקריאת מכתב התגובה המלא, הקליקו כאן

יש לכם מה להעיר, לעזור, לשאול ולהציע לגבי פעולות שנוקטים הרגולטורים השונים? שתפו אותנו! ניתן לפנות ל contact@bitcoin.org.il


פודקאסט "אנשי הביטקוין" העונה השנייה

החודש העלנו לאוויר פרקים חדשים של הפודקאסט שלנו: "אנשי הביטקוין". בעונה השנייה אנו מראיינים אנשים שונים ומרתקים, הקשורים לתעשיית הקריפטו. בכל שבוע מתפרסם פרק נוסף, מוזמנים לעקוב.

האזינו לפרקים החדשים שעלו לאוויר:

בן סמוחה - איך לנווט בג'ונגל

שלי הוד מויאל- אשת הביטקוין

איל יונה שגב - על שגרירים, קוד חברתי פתוח ומקסימליסטים

דניאל לאון: מה עוצר גיוס של עוד 400 איש בישראל לצלזיוס?


הפרקים זמינים להאזנה גם באפליקציות הפודקאסטים השונות: 

ספוטיפיי, גוגל פודקאסטס, אפל פודקאסטס ודיזר.


אירועים בשגרירות הביטקוין
כמידי שבוע, בימי ראשון בערב בשעה 19:00, אנו ממשיכים לקיים את מפגשי ה"סאטושי סקוור" - מפגשים המיועדים לחברי הקהילה ולכל מי שחפץ להגיע. כולם מוזמנים!
כתובת: שגרירות הביטקוין - רח' אחוזת בית 1, תל אביב.


אירועים קרובים

Israeli Blockchain and Web 3.0 Regulation 

כנס רגולציה ובלוקצ'יין של איגוד הביטקוין הישראלי ו - ICC ובשיתוף פעולה עם מחוז מרכז של לשכת עורכי הדין, יתקיים בתאריך ה-10.03.2022, בין השעות 08:00-16:00, בבית ציוני אמריקה, רח' דניאל פריש 1, תל אביב.

הכנס מהווה במה ראשית ונקודת מפגש ייחודית המחברת בין נציגי ממשלה מהמשרדים השונים, חברי כנסת, חברות טכנולוגיה מקומיות וקהילת הפיננסים, המאפשרת דיון פתוח בגובה העיניים בדבר הפוטנציאל האדיר והחשיבות של הקמת תשתית רגולטורית יציבה לתעשיית הבלוקצ'יין בישראל, לצורך קידום הטכנולוגיה ושמירת על מדינת ישראל כמובילה עולמית בתעשיית ההייטק.

נדון בו בין השאר עדכוני חקיקה והוראות חדשות בתחום. הכנס יכלול הרצאות ופאנלים מקצועיים אשר יאפשרו הבנה מעמיקה, של מצב הרגולציה הקיים כיום וכיצד ניתן לשפר ולאמץ חוקים אשר אושרו במדינות אחרות? איך מתמודדים עם החדשנות בתחומים השונים כמו פיננסים / משחקים? איך לאפשר מצד אחד לכל החברות להתנסות בכלים הטכנולוגיים ומצד שני לרגולטור להיות חלק מתהליך ולייצר אמון הדדי.

הכנס ייערך תחת הנחיות משרד הבריאות.

לפרטים נוספים, הקליקו כאן

לרכישת כרטיסים, הקליקו כאן  



Hackathon – Blockchain Finance Israel   

ברשות לניירות ערך הבינו שחייבים להבין כל מה שאפשר על בלוקצ׳יין, אז ביחד עם משרד האוצר (חשכ״ל, אלו שמנפיקים אג״ח) הם פנו אל חברתQEDIT וחברו יחד לקיום האקתון! זו דרך ישירה עבורם להיות בקשר עם השטח ולקדם את הרגולציה מתוך הבנת התחום.. זה פעם ראשונה שאירוע כזה קורה בישראל, ישירות ממשל מול Web3.

יהיו שם מפתחי web3 / בלוקצ׳יין אחרים ללמוד מהם, הכלים הכי מתקדמים בתעשייה, קשר ישיר לרגולטור כדי להבין בדיוק איפה האתגרים במערכות שלהם (כאן פירוט על ה- challenges).                       

ההרשמה חינם אבל יש מקומות מוגבלים, ויש גם פרס...        

ההאקתון ייערך בתאריכים ה-24.03.22 בשעה 08:00 - 25.03.22 בשעה 12:00, ברח' לילנבלום 28, תל - אביב.                                           

הרשות החליטה גם לפתוחDiscord לשאלות                                                                                

להרשמה ישלהכנס לכאן   


ניתן להתעדכן באירועים עתידיים בלוח האירועים שלנו.



ביטקוין בתקשורת בישראל



חדשות ביטקוין



שמרו על קשר:

עידכונים על אירועים שקשורים לביטקוין ומטבעות דיגיטליים אפשר למצוא בלוח האירועים שלנו

מידע על ביטקוין וקריאה נוספת באתר איגוד הביטקוין הישראלי

הירשמו לערוץ הטלגרם הרשמי של איגוד הביטקוין הישראלי
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק של קהילת הביטקוין הישראלית

עקבו אחרינו בטוויטר

כיתבו ל: contact@bitcoin.org.il


 

 

 



הודעה זו נשלחה ל- על ידי aluma@bitcoin.org.il
על מנת להסיר עצמך מרשימת תפוצה זו לחץ כאן
גם דיוור זה נשלח על ידי פולסים
Preview Campaign