...מדובר בגישור, ובעיקר בהכנה לתפיסת הגישור, מספרת שולה קיפר, רכזת מ. א. גלבוע, שמתרחש אצל ילדים צעירים ביניהם ובינם לבין עצמם, שלא כמו אצל הבוגרים, שם יש גוף שהוא המגשר בין הילדים. שולה יצרה קשר עם מירי טריגרמן, אחראית במחלקת הרווחה של המועצה האזורית, שמספקת להם סיפורי-מקרה, שיש בהם רעיון, כיצד ניתן לפתור בעיות ביותר מדרך אחת, וגם פעילויות מתאימות בעקבות המקרה כמו ציור או סיפור שהילדים מציירים או מספרים, ובכך מביעים את רגשותיהם.
שמונה מתנדבות "ידיד לחינוך" נפגשות עם מירי, המביאה כל פעם שני סיפורים. הן לומדות את המקרים שבסיפורים, עוברות על הפעילויות המוצעות על ידי הרווחה, מציעות רעיונות, ואחר כך יושבות עם קבוצות תלמידים או עם כיתה שלמה, מספרות את הסיפור, מפעילות ומשוחחות עם הילדים.
קל יותר, אומרת שולה, להתחיל בצורה כזו עם הילדים הקטנים יותר, כי דרך המקרים וההפעלות המובאות בפניהם, הם לומדים להשתמש בשפה אחרת, "כדי לשנות דפוסי התנהגות בבית הספר ובכלל, ולהפחית אלימות". יש כאן סוג של הכנה להתמודדות עם קונפליקטים מותאמת גיל.
לדוגמא, היא מביאה את ספר הילדים: "הארנב הקשיב"...
לסרטון השמעה של הספר לחצו על התמונה ⇦ ⇦