ספטמבר 2021 - עמותת פנים חדשות 
 
/Pulseem/ClientImages/2888///%D7%A8%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%9F.jpg
ימי הקיץ המהבילים עוד עומדים באוויר, עצי הרימון נצבעים בעסיס פירותיהם ומרגישים כבר את השנה הבאה בפתח.

"תורת המחסור" של שנת הקורונה לימדה אותנו שיעור חשוב. עד כמה אין הדברים מובנים מאליהם ועד כמה יש לנצור ולשמור רגעים טובים, ימים יפים, משמעות וערך כמהות עתירת חשיבות לחיינו. אשרינו שזכינו להקים לפני עשור עמותה נהדרת, עטורת תהילה וענווה , עתירת עשייה ומבורכת בהון אנושי משובח לעילא ולעילא. בתוך הכאוס צומחת תמיד הזדמנות. צריך להבחין בה, להקשיב לאותותיה ולקחת אותה!

ואנו לקחנו את ההזדמנות לעשייה חדשה שצמחה גם מרוחות מלחמה ואימצנו את לוחמי ולוחמות כיפת ברזל, שמרנו על ניהול תקין של העמותה וקיבלנו שוב מרשם החברות הממשלתיות את חותמת הניהול התקין וסעיף 46 לתרומות, חזרנו לפעילות המשמר המגדרי בכנסת , קיימנו אסיפה כללית כהילכתה, שמרנו על מיקצב הריתמוס החברתי שלנו במפגשים החודשיים החברתיים סביב הרצאות מרתקות, קיימנו את מסיבת הקיץ המסורתית השנתית שלנו להוקרת מתנדבות העמותה ב"אחוזה 14" במושב צפריה, הקמנו פורום טכנולוגי במסגרת המשמר המגדרי בכנסת, יש לנו יו"רית חדשה למשמר המגדרי בכנסת –ד"ר אורלי ניקלס, אשר נכנסה במלוא הקיטור לעשייה בעלת מישנה סדורה וחדשנית, התעצמנו בחברות חדשות שהצטרפו לעמותה והביאו משב רוח חדש ומרענן, התברכנו בחברות הותיקות הממשיכות בעשייה איכותית ונפלאה, ובחברות הועד המנהל שהינן השליחות החרוצות והמסורות שלנו כל ימות השנה.

בפתח עומדת פעילות המשמר המגדרי הבינ"ל שמצפה לשעת כושר בה נוכל להגיע לגיאורגיה בביטחה ולהשיק את סניף עמותת "פני"ם חדשות" הראשון בחו"ל (משלחת שבוטלה 3 פעמים...) ומשם לדובאי, לאתיופיה ולמשלחות נוספות העומדות על קו הזינוק וממתינות לזמן קורונה מאוזן, שיסלק מעלינו את הצבע האדום והכתום של המדינות הנגועות ויביא שוב שמיים פתוחים ותכולים לכולנו. המוטו שלנו דבק בעשייה בלתי פוסקת, תוך שמירה על הכללים ועל הבריאות.

עשייה היא הדלק לחיים, ליצירת משמעות ולסיפוק, בעיתות של תהפוכות המגיפה המשתוללת בעולם והכדור הבוער והמציף את הגלובוס.כל אלה מבקשים לקחת אחריות. ואין כמו אחריות אקטיביסטית אזרחית ומגדרית, כדי להוכיח כי אנשים גדולים יכולים לעשות דברים גדולים. כל שכן כאשר מדובר בנשים גדולות מהחיים- כמו הנשים של העמותה שלנו.
שיכולות גם וגם. שחולקות עיתותיהן בין קריירה, עבודה, משפחה ותרומה לחברה ולעמותה.

תתרגש עלינו שנה טובה באמת, שתסלק מעלינו את המגיפה הטורדנית, שתביא עלינו בריאות וקורת רוח, שנה בה נפליג למחוזות חפצנו בהנאה כל הדרך אליהם, שנה של שיתופיות מגדרית- בה נשתף גברים במסע לחברה שוויונית, שנה של אהבה ושמחת הלב!

שנה טובה וצולחת אתגרים!

שלכן,
חלי פרידמן
יו"ר עמותת "פני"ם חדשות" 
פרלמנט נשים ישראליות מנהיגות

/Pulseem/ClientImages/2888///woman-690034_1920.jpg
מסיבת קיץ בלתי נשכחת 

מסיבת הקיץ המסורתית השנתית של עמותת "פני"ם חדשות" חתמה שנה של פעילות שונה אך דינמית כתמיד. 22.8.21- ב"אחוזה 14" במושב צפריה, בוילה נהדרת רחבת ידיים, נמתחת אל ירוק אינסופי, על שפת הבריכה, שרנו,רקדנו, ושמחנו יחד. האירוע השנתי שלנו מעלה על נס ומוקיר ערך ההתנדבות ותרומתן של חברותנו למען שוויון מגדרי וחברתי ולמען שינוי התפישה המסורתית הישנה, והחלפתה בגישה חדשה בת זמננו.

כלל פעילויות העמותה הינן “משפך” לפריצת חזוננו זה, המתקיים בארץ ובחו”ל, ושואף להקים לעצמנו סניפים בעולם ואגודות ידידות . מצפות כבר בערגה לרגע בו נוכל להמריא ולייסד את הסניף הראשון שלנו במשלחת שנדחתה עד כה 3 פעמים. 

שולחן קינוחים מפנק במיוחד, בקינוחי שחיתות, כאלה שמותרים פעם אחת בשנה היה ההדרן הנפלא , בזכותה של חברתנו נירה רגב הנדיבה והמקסימה, בעלים ומנכ”לית “קיורטוש” אשר תרמה קינוחים אישיים מפנקים, אותם מילאנו בפירות אקזוטיים, קצפת שוקולד ,רטבים מתוקים, אגוזים ושקדים, חגיגה לחיך ולעיניים !

וכל זה לא היה בא לפתחנו אלמלא הצעתה הנדיבה של זהבה גנץ חברתנו, אישה רבת פעלים, אשר גדלה במושב זה ורתמה את אחיה, בעל האחוזה , להעמיד לרשותנו את המקום. להמשך קריאה וצפייה בתמונות מהמפגש לחצו כאן 
 
/Pulseem/ClientImages/2888///img-20210712-wa0061.jpg
 
מפגש חודשי חברתי והרצאת השראה

זה הרגיש כמו בלונה פארק ברכבת הרים מהנועזות והאימתניות ביותר. אלה שצריך עיטור גבורה כדי לעלות עליהן בכלל. רק מי שעשה את הרכבות הללו בפארקים האתגריים בחו”ל, מכיר את תחושת התלישות ואת ריח הגומי השרוף המיתמר בחיכוך בסיבובים המהירים…

רותה שלנו, חברתנו המוכשרת החניקה לנו בגרון, ריתקה, סחפה, הצחיקה והביאה קרן אור מרצדת לנשות עמותת פני”ם חדשות שבאו למפגש החודשי. שאלתי אותה למה היא כל כך מתרגשת לפני ההרצאה. הרי אנחנו חברותיה המפרגנות. רק כאשר סיימה וסחטה מחיאות כפיים הבנתי למה התכוונה. המילים נעתקו. הדמעות זלגו. מסביבי חרקו הכסאות בתזוזות מדודות של יושבותיהן המוחות ומנגבות דימעה, מתקנות איפור.

רותה סיפרה את סיפור ילדותה, ילדה שנולדה למשפחה גרוזינית מסורתית שאיננה מכירה בנשים יותר מתפקידן לשרת את הגברים וסוגרת חשבון באלימות בלתי מתפשרת עם כל מי שמעזה לחצות את הגבולות המהודקים. 

תודה לרחלי גנות, חברת הועד המנהל שלנו אשר פתחה ביתה היפה לארח אותנו במאור פנים ! היה ערב מיוחד ומרגש! להמשך קריאה וצפייה בתמונות מהמפגש לחצו כאן 

/Pulseem/ClientImages/2888///20210620_202349.jpg
 
זכרונות ממפגש האסיפה הכללית של העמותה שהתקיים ביוני 

האסיפה הכללית השנתית של עמותת פני”ם חדשות התקיימה הערב בביתה הססגוני והצבעוני, מאיר הפנים והקסום של חברתנו האמנית ואשת ההייטק , אטי דה לאון.
תודה לאטי היקרה שמג’נגלת בין בית וקריירה וטיפול מסור בכלבים, ויוזמת יוזמות חברתיות ובערב זה הציע את מיזם שוק קח תן. עליה כתבו את “איך היא עושה את זה” .. 

מרגש בכל חודש מחדש להתפעם מנדיבות הלב ורוח האירוח הלבבית של חברותנו הפותחות בתיהן למפגשים שלנו. להמשך קריאה לחצו כאן 

/Pulseem/ClientImages/2888///%D7%9B%D7%99%D7%A4%D7%AA%20%D7%91%D7%A8%D7%96%D7%9C.jpg
 
פרויקט מנטורינג בדרך- בסיס פלמ"חים כיפת ברזל

בעת מבצע “שומר חומות” נרקם לו רעיון בין שתי חברות שחיבר את עמותת “פני”ם חדשות” ובמבצע מהיר ומרגש הועלתה תרומת 25 ארגזי אוכל ופינוקים ומספר צילניות ( גזיבו) ללוחמי ההגנה האוירית של כיפת ברזלשתי החברות – אל”מ במיל. רונית לב , יוזמת ההפקה וחלי פרידמן, יו"ר העמותה, נפגשו בבסיס בפלמחים להפוך את הרעיון למיזם. כבר במבצע “שומר חומות” הבזיק הרעיון לאמץ את היחידה. נפגשנו עם סא”ל אורן , מפקד מט”מ (מפקד טייסת מינהלה) ועם קובי, נגד המבצעים אשר הציגו בפנינו סרטון מרגש על מי שבזכותם אנו כאן.
אורן חידד את תפישת השירות השונה של לוחמי כיפת ברזל מלוחמים בחיילות אחרים אשר פרושים כל העת ומוכנים בכל רגע נתון להשיב ולהגיב לכל טיל או מטוס שיישלח לפגוע במדינת ישראל בכל החזיתות. עמותת פני”ם חדשות החליטה בישיבת הדירקטוריון האחרונה לאשר אימוץ היחידה ולצקת תכנים איכותיים לעשייה למען הלוחמים, במימשק ישיר להוויית העמותה ונשותיה, הנשען על מצוינות אישית והתנדבות מקצועית. לחצו להמשך קריאה

 
 
/Pulseem/ClientImages/2888///%D7%9C%D7%95%D7%92%D7%95%20%D7%A2%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%AA%20%D7%97%D7%93%D7%A9.png
 
 
טל: 054-2244560 | מייל: office@wlp.org.il
חפשו אותנו בפייסבוק: פנים חדשות 
 
הניוזלטר הופק ע"י חברת זוויות מפתחת מודל דיאלוג חכם
Preview Campaign