03-5240290 :טל Call Now
כניסה למערכת פתח חשבון חינם

איך לעקוב אחרי הדיוור שלכם ולנתח את התוצאות?

בעידן שבו הקשר השוטף בין בתי העסק ללקוחותיהם הופך למשמעותי מאין כמוהו, מקבלות מערכות הדיוור האלקטרוני משנה תוקף. מערכות הדיוור האלקטרוניות מאפשרות לשמר את הקשר עם הלקוחות שלכם ולהפוך אותם לצרכנים נאמנים ומרוצים לאורך זמן. במאמר שלפניכם נבחן את אחת השאלות המרכזיות הנוגעות לתחום הדיוור האלקטרוני – כיצד לעקוב אחרי הדיוור שלכם ולנתח את התוצאות? נעשה זאת תוך שימת דגש על חמישה מדדים עיקריים.

המדד הראשון שיהיה עליכם לתת עליו את הדעת הוא שער הפתיחה (Open Rate) אשר יציג לכם את אחוז האנשים אשר קיבלו ואף פתחו את המייל שנשלח אליהם. למען הסר ספק, צפו לשיעורי פתיחה הנעים בטווח שבין ה-20% ל-35% בלבד. מיותר לציין כי את שער הפתיחה הנמוך ניתן להסביר בכמות המיילים העצומה המגיעה לתיבות מדי יום ביומו. בה בעת, מובן כי ישנן טכניקות שיסייעו לכם להגדיל את שער הפתיחה כאשר בין היתר נמליץ על שליחת המייל מתיבה אישית ולא גנרית ובחירה בשורת נושא (Subject) יעילה ומפתה.

ואף על פי כן, ברור ונהיר הוא כי פתיחת המייל היא לא הדבר החשוב ביותר. זהו כמובן רק השלב הראשון בתהליך. בשלב השני והחשוב יותר יהיה עליכם למדוד את אחוז האנשים אשר קיבלו את המייל, פתחו אותו ולחצו על הקישורים המופיעים בו. היתרון היחסי של המדד טמון ביכולתו לשקף תמונת מצב אותנטית שתגלה אילו מהקישורים המופיעים במייל התגלו כיעילים מחד ועל אילו מהם ניתן לוותר מאידך. מדד פתיחת הקישורים קרוי מדד CTR (Click Through Rate)

בהקשר הזה אנו ממליצים לבדוק היטב את המייל אותו אתם שולחים בטרם תוציאו אותו לתפוצה הנדרשת. עליכם לבדוק לא רק את התוכן (שגיאות כתיב) ואת העיצוב של המייל, כי אם גם את המימד הטכני אשר ידרוש מכם לוודא למשל שכל הקישורים המופיעים במייל, אכן מפנים את הקורא לעמודי הנחיתה הרלוונטיים. באופן טבעי, כפי שתבינו מייד – גם לחיצה על הקישור והגעה לדף הנחיתה הייעודי לא יספיקו – בדיוק לשם כך אנו זקוקים ליחס ההמרה שיאפשר לכם לגלות גם את ה-ROI הכללי.

יחס ההמרה (Conversion Rate) הוא למעשה אחוז האנשים אשר לא רק הגיעו לאתר שלכם כתוצאה מלחיצה על הקישור, כי אם גם ביצעו פעולה מסויימת, בין אם מדובר ברכישת המוצר אותו אתם מציעים או לחילופין ביצירת קשר לקבלת פרטים נוספים. יחס ההמרה יחושב על ידי חלוקת מספר ההמרות בכמות המיילים שנשלחו בהצלחה. מקובל לנקוב בנקודת הציון 4% כיחס ההמרה הממוצע.

לאחר שחישבתם את יחס ההמרה תוכלו לחשב גם את החזר ההשקעה הכולל עבור הקמפיין כולו. על מנת לעשות כן תצטרכו לחלק את היקף הרווחים שלכם בסך ההשקעה. גם במקרה הזה ישנן מספר נקודות ציון מקובלות שיוכלו לשמש עבורכם כנקודות ייחוס: שיעור ROI של בין 40% ל-45% בקמפיין נחשב לטוב.

לבסוף, המדד האחרון שיהיה עליכם להתייחס אליו בבואכם לנתח את תוצאות הקמפיין הוא שיעור הביטולים (Unsubscribe Rate) שיכלול כשמו כן הוא את אחוז האנשים שבחרו לבטל את המינוי לרשימת התפוצה שלכם. חשוב לזכור שתמיד יהיו כאלה שירצו לבטל אך שיעור ביטולים של 10% ומעלה הינו בבחינת סיבה לדאגה. בהקשר הזה, יש לתת את הדעת גם על אחוז האנשים שבחרו לסמן את המיילים שלכם כ"דואר זבל" (Spam). בימים כתיקונם ובהינתן שליחתם של מיילים ראויים המעניקים ערך מוסף לקוראים יש לצפות לשיעור Spam (Spam Complaint) של לא יותר מעשירית האחוז.

אנו בחברת פולסים נעניק לכם את הייעוץ הדרוש על מנת שתוכלו למקסם עד כמה שניתן את יחס ההמרה של המיילים שלכם – וכמובן – להגדיל את הכנסותיכם ולהקטין עד כמה שניתן את שיעור המבטלים והמתלוננים. בדיוק לשם כך – אנחנו כאן.


© 2001-2012 All Rights Reserved. | Anti Spam Policy | Privacy & Security Policy

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image